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Renfe CIVIA (Séries 462, 463, 464, 465)

Les unités 440, 440R et 470 étant arrivées au terme de leur carrière, la Renfe a étudié dans le cadre du projet Tren 2000 un nouveau modèle dérivé des 446 et 447, mais disposant d'une plus grande flexibilité. D’ailleurs, si la numérotation de ces trains comprend les séries 462, 463, 464 et 465, dans la mesure où les différentes voitures peuvent être mêlées, il a été décidé de les regrouper sous le nom de Civia.






Il existe actuellement 4 séries : CIVIA I, CIVIA II, CIVIA III et CIVIA IV (CAF-Siemens), ainsi que des CIVIA Modular II, III et IV (Alstom). Le CIVIA Modular I d’Alstom est du type des CIVIA I de CAF-Siemens. Depuis peu arrivent des Civias V.




Le 26 avril 2000, un contrat est signé avec un consortium formé par l'espagnol CAF, Siemens, Adtranz et Alstom pour la fourniture de 3 rames à deux voitures de la série 462, prototype des Civia, ainsi que de 11 rames à quatre voitures de la série 464, dont les 8 premières sont fabriquées par l’espagnol CAF (464-001 à 464-008), les autres par Alstom, le tout d'une valeur de 54 millions d'euros.



















Détails d'une voiture d'une rame CIVIA téléchargeable

sur le site d'Ibertrainz : le pack comprend les 5 voitures
différentes et un script permettant en cliquant
sur chaque voiture et sur "?" de modifier les numéros,
les destinations, les livrées (futur ?), etc.

Série 462

Les 462 sont des compositions CIVIA bi-caisses (M + M) montées sur trois bogies. Comme toutes les Civia, elles sont équipées de moteurs de traction triphasés asynchrones (tension ligne de contact : 3 kV ; puissance continue : 1270 kW). Avec une masse totale de 80 t pour une longueur de 44,80 m, elle atteignent une vitesse maximale de 120 km/h (pouvant être portée à 160 km/h avec quelques modifications) sur des voies à écartement de 1,668 m.


Le 27 février 2004, la première unité, la 462-001, arrive à Séville. Elle commencera son service commercial le 5 mars suivant sur la ligne Séville-Santa Justa-Utrera



















Série 464

En ce qui concerne les 11 rames commandées en avril 2000, la 464-001 commence les essais en ligne le 30 janvier 2003 après essais statiques dans l'enceinte de l'usine. Le 25 mars 2003, elle est officiellement présentée en gare de Madrid-Atocha au ministre des transports et à la direction de la Renfe. Elle entre officiellement en service commercial sur la ligne C7 de la banlieue de Madrid le 1er juillet 2003. Les huit unités suivantes sont également affectées à Madrid. Quatre d'entre-elles commencent le service sur la ligne C4, entre Atocha et Parla, le 22 décembre 2003.

S'agissant d'un matériel modulaire, il est constitué de deux motrices extrêmes avec cabines de conduite et plancher haut (A1 et A2), d'une remorque à plancher bas dotée de WC et accessible aux personnes à mobilité réduite (A3), une première dans ce domaine, et d'une remorque à plancher haut (A4), soit une composition M + R + R + M.
 La série 464 est une série d’automotrices électriques de banlieue (cercanías) de la Renfe. Cette série en cours de livraison comporte 89 rames.
 
A1 – Voiture motrice avec cabine de conduite et hauteur de plancher normale



.

Au-dessus : motrice d'Ibertrainz avec bogie à l'avant ; pour l'arrière, il faut
placer la remorque désirée - A3 pour une rame 463 afin d'avoir les caténaires ou A4 pour une rame 464 ou 465 - afin de ne pas se retrouver... sans roues !

A2 – Voiture motrice avec cabine de conduite et hauteur de plancher normale



Au-dessus : motrice d'Ibertrainz avec bogie à l'avant et à l'arrière ; il faut
placer la remorque désirée (A3 pour une rame 463 afin d'avoir les caténaires ou A4 pour une rame 464 ou 465).




 A3 – Voiture remorque (remolque) intermédiaire avec W.C. et hauteur de plancher basse
Le type A3 a une hauteur de plancher identique à celle des quais du réseau de Cercanías pour faciliter l’entrée des personnes à mobilité réduite.



Cette voiture a la porte de droite surbaissée et les caténaires ; comme
elle n'a des bogies que d'un côté, elle se place sans problème après 
la voiture A1 à l'avant ou A2 à l'arrière (rame 463) ; de même 
pour une 464 ou 465.



A4 – Voiture remorque (remolque) intermédiaire avec hauteur de plancher normale






La voiture "remolque" existe en deux versions identiques (à vérifier !),
ce qui semble inutile,
puisqu'il suffit de tourner la voiture pour qu'elle s'adapte 

Il existe deux types de bogies, BR et BM. Le BR est le bogie Remorque Extrême; le BM est le Bogie Moteur, partagé entre chacune des deux voitures intermédiaires. Mais, je traduis de l'espagnol et je crois que l'explication est confuse : je pense que BM = bogie motrice et BR = bogie remorque, ce qui expliquerait les deux remorques, l'une destinée à être fixée à la motrice A1 avec BM, l'autre à la remorque A3 avec BR... avec la motrice A2.
Tous les bogies étant motorisés, les prestations du train se maintiennent quel que soit le nombre de voitures formant la rame.
La combinaison des voitures rend impossible le suivi des différentes voitures et des rames formées. On ne peut même pas parler d’un parc d’unités pour chaque série, mais d’un ensemble de CIVIA. Tous ont d’ailleurs les mêmes prestations (confort, motorisations, freins, etc.). Chaque rame peut circuler acouplée à une autre, même d’un nombre différent de voiture, avec commandes multiples, sans la moindre restriction.
La commande portant sur le troisième lot de 28 rames CIVIA
est passée le 10 janvier 2006.
Pour le reste les caractéristiques sont les mêmes que pour les 462. Quelques différences : avec 4 voitures (223 places assises), la masse totale est de 131,5 t pour une longueur totale de 80,3 m. Les 10 moteurs de traction
GEE 326 A 2 développent une puissance continue de 2100 kW
permettant une vitesse identique.


Une des caractéristiques des Civia est leur modularité qui permet de régler le nombre de voitures aux besoins. Les rames peuvent être formées de deux, trois, quatre ou cinq voitures, avec quatre types différents de voitures : les modifications des rames se font rapidement.










Renfe Civia à Siguenza






Série 463


Les 34 unités d'automotrices électriques Civia de la série 463 à 3 voitures (M + R + M) commandées le 10 janvier 2006 sont en cours de livraison. La 463-001 entre en service sur Oviede-Gijon le 10 mars 2004. Les caractéristiques restent les mêmes que pour les 462. Quelques différences : avec 3 voitures (169 places assises), la masse totale est de 105,8 t pour une longueur totale de 65,55 m. Les 8 moteurs de traction GEE 326 A 2 développent une puissance continue de 1400 kW permettant une vitesse identique.




Série 465

Les 135 unités d'automotrices électriques Civia de la série 465 à 5 voitures (M+M+M+M+M) sont en cours de livraison. Elles sont formées de deux motrices et de trois remorques, la remorque centrale, basse, étant équipée de WC.
Ici, la 465 d'Ibertrainz
avec la voiture centrale basse portant les caténaires

Les 51 premières unités ont été commandées avec le troisième lot, le 10 janvier 2006 : 40 unités à l’espagnol CAF, 11 à Alstom. Les caractéristiques restent les mêmes que pour les 462. Quelques différences : avec 5 voitures (277 places assises), la masse totale est de 157,3 t pour une longueur totale de 98,05 m. Les 4 moteurs Siemens triphasés-asynchrones développent une puissance continue de 2 200 kW permettant une vitesse identique.






Renfe 591 Ferrobús





Renfe 591 Ferrobús (1953)


En español                        English !                     En français !






El ferrobús fué el tren que en los años 60 vino a sustituir a los viejos trenes de vapor. Procedían de Alemania. En Alemania triunfaba un modelo de "autobús sobre raíles", que aunaba sencillez, ligereza en cuanto a su construcción, y alta rentabilidad. Era el Schienembus de la Deutstch Bundesbahn (DB) y fabricado por Uerdingen, este modelo estaba experimentado desde hacía años y pretendía establecer una seria competencia con otros medios de transporte. El primer ferrobús, un automotor Mack FCD Railbus, se usó en Valencia en 1953, aunque tardaron en implantarlos en toda España. La carrocería es totalmente similar a la de los autobuses Mack de finales de los cincuenta.



















Ferrobús en la estación de MADRID ATOCHA

Tras las pruebas pertinentes con un prototipo llamado "el abuelo", se estableció el contrato con la constructora y se encargaron 60 composiciones de tres unidades (Motor + remolque intermedio + Cabina) denominados FER-301-060, estaban equipados con dos motores Büssing U-10 que desarrollaban 300 CV.


En 1963 ya se fabricaron en España los siguientes pedidos. Los sirvió la industria nacional: CAF, MMC y MACOSA, pero equipados con la transmisión y el motor Pegaso 9034, con más potencia que los alemanes. Pegaso nunca fué propiamente un fabricante de material móvil ferroviario, pero componentes Pegaso, principalmente motores, se incluyeron en locomotoras y automotores, muchas veces como equipo de sustitución del de origen, pero a veces como original. Posteriormente se reemplazaron los motores Büssing de las primeras composiciones por el Pegaso, unificándose en todos los coches motores.



Tras 1971 la serie paso a denominarse por la nueva numeración U.I.C. serie 591. El primer pedido efectuado a la industria nacional de ferrobuses (FER-401 a 468) fueron en composición (FER + FRI + FRI + FER), es decir dos coches motores (FER) y dos remolques intermedios (FRI), total cuatro unidades. Pero en años posteriores cambiaron configuraciones, se reformaron unidades, por lo que ya no se podría establecer una exactitud en cuanto a composiciones definitivas.

En la línea de Ferrol a Coruña se instauró este nuevo tren que vino a ser toda una novedad por nuevo estilo de modernidad. Sus asientos eran desplazables y su respaldo se cambiaba según la dirección que tomaba. El conductor iba en el primer vagón sin que hubiera separación de los pasajeros, como si de un autobús se tratara. Eran más rápidos y comodos que los viejos trenes de vapor con vagones de tercera y asientos de madera.

























En 1979 se vendieron 16 composiciones a Portugal y a finales de los ochenta desapareció, practicamente, la totalidad de la serie, a excepción del coche motor 591-557 y el remolque 591-524, a los que en 1991, en los Talleres Miró Reig de Alcoy se les efectuó una gran reforma, a excepción del motor, cambiando su aspecto exterior y dotándoles de una nueva caja de cambios automática. Esta reforma fué el auténtico canto de cisne de esta serie, cuya desaparición coincidió con la llegada de las nuevas series 592 y 593 de RENFE, los populares "Camellos". Actuálmente en Burgos, y gracias a ABUAF, podemos contemplar perfectamente restaurada la composición 591-557/591-524. En Valladolid existe otra composición custodiada por ASVAFER, la 591-560, y luego material suelto y disperso como un remolque en Alcázar de San Juan y un motor Pegaso de ferrobús, que se puede contemplar en uno de los andenes centrales del Museo madrileño de Delicias.








The ferrobús was the train which came to replace the old steam trains in the 60's. They came from Germany. Germany triumphed in a model of "bus on rails", which added simplicity, lightness in their construction, and high profitability. It was the Schienembus of Deutstch Bundesbahn (DB) manufactured by Uerdingen. This pattern was seen for years and sought to establish a serious competition with other transport modes. The first ferrobús, an automobile Railbus Mack FCD, was used in Valencia in 1953 but slow to implement them in Spain. The body is completely similar to that of buses Mack of the late fifties.




After appropriate tests with a prototype called the "grandfather" (el abuelo), was established the construction of 60 compositions of three units (Motor + intermediate + trailer cab) called RES-301-060, equipped with two engines Büssing U -10 that developed 300 hp.

Since 1963, the following “ferrobuses” were made in Spain by the spanish industry : CAF, MMC and MACOSA, but equipped with the transmission and engine Pegaso 9034, with more power than the german ones. Pegaso was never really a manufacturer of railway rolling stock, but Pegaso components were used, especially for cars, locomotives and engines, often as a replacement unit of origin, but sometimes as original parts. Later Büssing engines of the first compositions were replaced by the Pegaso engines, unifying all the train engines.

After 1971 the series was renamed by the new UIC numbering Series 591. The first request made to the domestic industry ferrobus (fer 401-468) were in composition (RES + FRI + FRI + RES), ie two motor cars (FER) and two intermediate trailers (FRI), total four units. But in later years configurations were changed, units were renovated, so that it could not be established final compositions.

This new train became a novelty for new style of modernity. Their seats could be moved in the direction the train took. The driver was in the first car with no separation with passengers, as in buses. They were faster and more comfortable than the old steam train with third class carriages and wooden seats.


















In 1979 16 compositions were sold to Portugal and, late eighties, the entire series disappeared, except for the motor car 591-557 and trailer 591-524, which in 1991, the Talleres Miró Reig of Alcoy underwent a major overhaul, with the exception of the engine, changing its appearance and giving them a new automatic gearbox. This reform was the real swan song of this series, whose disappearance coincided with the arrival of the new series 592 and 593 of RENFE, the popular "Camellos". Currently in Burgos, and thanks to ABUAF, we can see 591-557/591-524 composition perfectly restored. In Valladolid ASVAFER guarded another composition, the 591-560. We can see, dispersed, a trailer in Alcazar de San Juan and a diesel train engine Pegasus, which can be seen in one of the central platforms of the Museum of Madrid Delicias .


 Le ferrobús a été le train qui est venu dans les années 60 remplacer les vieux trains à vapeur. En Allemagne triomphait un modèle de «bus sur rails", qui ajoutait à la rentabilité, la simplicité de sa construction. Ce Schienembus de la Deutstch Bundesbahn (DB), fabriqué par Uerdingen, était expérimenté depuis des années et établissait une concurrence sérieuse avec les autres modes de transport. Le premier ferrobús, un automoteur Railbus Mack FCD, a été mis en service à Valence en 1953. La carrosserie était entièrement semblable à celle du bus Mack de la fin des années cinquante.




Après les tests appropriés sur un prototype appelé le "grand-père" (abuelo), a été établi un contrat de construction de plus de 60 compositions de trois unités (moteur + remorque intermédiaire + cabine) appelées FER-301-060, équipées de deux moteurs Büssing U -10 de 300 ch.



Dès 1963 les ferrobús seront fabriqués en Espagne par l'industrie nationale (CAF, MMC et MACOSA), équipés de la transmission et du moteur Pegaso 9034, plus puissant que l’Allemand. Pegaso n'a jamais été réellement un fabricant de matériel ferroviaire roulant, mais les composants Pégaso, en particulier les moteurs, étaient utilisés dans les locomotives et les automotrices, souvent comme unité de remplacement des pièces d'origine, mais parfois aussi dès le départ. Plus tard, les moteurs Büssing des premières compositions ont été remplacés par le Pegaso, unifiant tous les moteurs des ferrobuses.

Après 1971, la série a été rebaptisée Série 591 d’après la nouvelle numérotation UIC. La première demande d'autorail ferrobús faite à l’industrie nationale (FER 401 à 468) l’a été dans la composition (FER + FRI + FRI + FER), soit deux voitures motrices (FER) et deux remorques intermédiaires (FRI), un total de quatre unités. Mais quelques années plus tard les configurations ont changé, les unités ont été rénovées, de sorte qu'il ne peut pas être établi de compositions précises.

Ce nouveau train est devenu une nouveauté par sa modernité. Les sièges pouvaient être déplacés et mis dans la direction de la marche. Le chauffeur était dans la première voiture sans séparation avec les passagers, comme dans un bus. Plus rapides et plus confortables que les vieux trains à vapeur avec leurs sièges de troisième en bois.


En 1979, 16 compositions ont été vendues au Portugal et le ferrobús a disparu à la fin des années quatre-vingt, sauf pour l'automotrice 591- 557 et la remorque 591- 524, que les Ateliers Miró Reig d’Alcoy ont totalement refondues en 199, à l'exception du moteur, changeant son apparence extérieure et leur donnant une nouvelle boîte de vitesses automatique. Cette réforme a été le chant du cygne de cette série, dont la disparition a coïncidé avec l'arrivée des nouvelles séries 592 et 593 de la RENFE, les populaires «Camellos». Actuellement à Burgos, et grâce à ABUAF, nous pouvons voir parfaitement restaurée la composition 591-557/591-524. À Valladolid, on trouve, conservé par ASVAFER, le ferrobús 591-560, une remorque à Alcazar de San Juan et un moteur Pegaso au Musée de Madrid Delicias .

MAGLEV

Listing of objects for maglevs on May 2013 :

1. Maglevs

- Lunar Maglev 001 (260.127 - red without glass roof) 
- Lunar Maglev 002 (280.127 - red with glass roof)
- Lunar Maglev 003 (281.127 - great, yellow, glass roof)
- Lunar Maglev 004 (283.127 - great, yellow, 6 containers)
- Lunar Maglev 005 (285.127 - great, yellow, acting like flat car)
- Lunar Maglev 104 (it is the 003 with 3 reactors)
- Lunar Maglev 115 (the 003 with 3 reactors and green color... and shadow)



2. Stations

- Station Maglev Pierreren 001 (25879:1 - for small maglevs)
- Station Maglev Pierreren 002 (25882:1 - for great maglevs)
Both with passengers.
- Station Maglev Pierreren 003 Steelworks 022 WT
(10986:1 - acting like multiple industry station with Lunar Maglev 005)

3.  Tracks

- Maglev 001 Pierreren Track 1 (37986:1 with doors for linking with my lunar objects)
- Maglev 001 Pierreren Track 2 (37987:1 without door)
- Lunar Maglev 005 Curve 25° Pierreren (25797:1 - as tracks 1 and 2 do not allow to turn without a long invisible track)
Don't forget you may use invisible tracks... and it is necesary to use invisible track to join tracks and stations (1 m at least !)

4) Others

- Lunar Maglev 003 Tunnel Pierreren 95 (27995:1 - a tunnel for all my maglevs)
- Lunar Maglev Portal Pierreren 001 (22098:1 - a maglev portal to emit maglevs and receive them... but you need invisible tracks at the two ends if you want it to work, even if the invisible track at back side will have no use, because of maglev structure).

If you think about some objects to be made, send me a mail and I will try to do it. Today our Lunar group has about 600 persons and I believe we can help each others to improve this world !
If you make objects for this world, tell me to put them on this blog for all of us to know them. And don't forget I am French and I don't speak English very well.

And don't forget to see LUNAR STATIONS.









LUNAR MAGLEV 001

This Lunar Maglev is also an Earth Maglev as you can use it on this world !
It is a maglev running on special tracks (see below),
but also on invisible tracks, acting like a slider, a very nice slider ! Try it !


                                 Lunar Maglev 001
                              kuid2:427808:260:127
                                   from Pierreren

You can see that it has a running number on left side : 001005.
You can change it on surveyor clicking on ? an so you will have a lot of
individualized maglevs, each one with its running numbers. Like it :

 The 00315, the 003042 and 000255.
But the 00315 shows you that you can put only 1 or 2 numbers ! 

The track is on Trainz : kuid2:427808:37986:1 and 37987:1
Username : Maglev 001 Pierreren track 1 and 2

You have a track with lunar doors to fit with lunar bases and another
without door. As they are of bridge kind, you need invisible track to join
my tracks between them, if you don't want the doors to disappear !
But, you can use invisible tracks, as you prefer.

This nice Lunar Maglev 001 is as fast as a TGV or fast train (I don't know how fast it can run). Perhaps 400 km/h ? Try and tell me !
It can load (and unload, but you need only to use the command load if you don't want to see the doors be opened two times) 194 passengers :

You see the passengers through the windows. Or through the door when it opens.
You better put on surveyor a lot of passengers (with ?), if you want to unload
them at station.

As for the station : kuid2:427808:25879:1
Username : Lunar Station Maglev 001

Two tracks for maglevs and a lot of passengers (you set number on surveyor
clicking on ?). I don't even remember the number of them : 198, I think.
You can put up the station 100 m high ! It is nice on water as here :


As for names, you can change it on config.txt
I will explain next time how to do.

Lunar Maglev 003

This maglev is bigger than the red Lunar Maglev 001 as it is 62 m long
with a diameter of 3.35 m :


It is yellow or orange color with the same characteristics and features :
20 windows, which let to see the passengers inside of the maglev, and
a large glass roof. Then, two animated doors. And the number you can
change clicking on ? in surveyor.
But, inside it is very large :
















You have three rows of seats with tables, so it loads 198 persons.

                          Lunar Maglev 003

                          kuid2:427808:281:127
                          from Pierreren

It is easy to understand that it needs another station, as it is bigger than
the other maglev. So I made another station of the same glass kind :



You can add to this station all kind of building you want. 

                  Station Maglev Pierreren 002
                  kuid2: 427808 : 25882 : 1
                  Pierreren

Lunar Maglev 004

I  just needed to make a maglev for loading products. But some
people do not want to run a multiple industry station and for them
I made a loaded maglev with 6 Hapag-Lloyd containers :




 
 
 
 
 
 
 
 
 
                              Lunar Maglev 004
                              kuid2 : 427808 : 283 : 127
                              from Pierreren
 
Lunar Maglev 005
 
I thought it was so necessary to build a transport maglev for all
products, a freighter :
 














It can load in a multiple industry station what you want, I mean all
kinds of products you have loaded from TRS. Here, it runs with
12 cars loaded on my station steelworks 022WT... modified to
accept maglevs.
But, I you don't have a mind to run a complicated station, you only click
on ? when taking the maglev on surveyor :


 
You see, at left the ? when you pick a maglev : you click on it and on the maglev on surveyor and you will have the second picture with all the products you have on your game (loaded by you on TRS or in the game you bought) ; you click on the product you want to load on your maglev and you set the number of each, but only 6 big containers (kind load 0) or 12 smaller products (kind load 1) as cars, tanks..., 48 of general goods (kind load 2) and seat cars (kind load 3), as they are made on wrong direction and need their own place. You can mixt up them as in this picture.

Now, the maglev will run with these products.
If you put it on the saved trains (up at right of the first picture,
you click on this symbol right here), you will have it on your portal with
the products you want to have.

In this Maglev 005, I made a better driver cabin :



Station Maglev Pierreren 003 Sleelworks 022 WT


And I modified the Station Steelworks 022 WT (as it is the most downloaded of my stations !) to
adapt it to the freight maglevs :





















Station Maglev Pierreren 003 Sleelworks 022 WT
kuid2 : 427808 : 10986 : 1
from Pierreren

Click here to see how it works !

Lunar Maglev 003 Tunnel Pierreren 95

kuid2 : 427808 : 27995 : 1






















You see the entry of tunnel with a great maglev.





















You see the tunnel. You have to add at both ends invisible tracks.
Here, I put my track 2 (its invisible track appears in red on surveyor
and becomes blue if you add an invisible blue track as I use to do.
I put also a curve just after the exit of tunnel.




Lunar Maglev Portal Pierreren 001
kuid2 : 427808 : 22098 : 1


















You see the red arrow, where you have to join an invisible track (the same thing at the
other side of portal). This invisible track will be connected to track 2 (or track 1) and curve or
you may let it as your tracks, and you will have nice sliders.
The portal is to be organized in surveyor by clicking on "?" and over it. It is like other portals (except the invisible track at its back). You can emit maglevs or receive them.
If you want to keep "running numbers", you better put all your maglevs on surveyor with they
running numbers and make them to go to the portal... and come back from another portal (or from the same portal).



and here to see the LUNAR STATIONS



LUNAR STATION - STATION LUNAIRE



MODERN STATION or LUNAR STATION

I have a new project : a lunar world with stations, tracks and others objects.

Here is the list of my 33 Lunar objects :

n° 1.   Glass dome 50 m high and 50 m in diameter
n° 2.   Glass tube to join two station or other tube (road or tracks)
n° 3.   Glass tube with concrete borders to join two stations or tubes 
n° 4.   Curve glass tube to join dome stations or tubes
n° 5.  Three glass domes 50 m high
n° 6.   Glass pentadomes 50 m high
n° 7.   Long glass dome  34 m high and 50 x 140 m
n° 8.   Glass dome 50 m with larger concrete edge
n° 9.   Large glass dome 50 m high 200 m in diameter and edge
n° 10. Glass tube with high inner platform
n° 11. Glass tube with inner station platform 0.8 m high
n° 12. Long dome with platforms
n° 13. Very large dome 300 m in diameter
n° 14. Door to end tubes and stations
n° 15. Long dome acting like a station with passenger (in process)
n° 16. Great concrete crossing area with 8 branch-lines for roads or tracks
n° 17. Bridge with glass tube and 2 tracks (spline)
n° 18. Bridge like n° 17, but with other concrete color
n° 19. Bridge with glass tube, 2 tracks and catenaries (spline)
n° 20. Bridge with glass strengthened with steel rings, 2 tracks, catenaries
n° 21. Bridge like n° 20 with internal colored glass
n° 22. Bridge with boulevard road (highway) and traffic
n° 23. Tunnel with 2 tracks and catenaries
Maglev 001 Pierreren track 1 : track for Lunar maglevs
Maglev 001 Pierreren track 2 : track for Lunar Maglevs
Station Maglev Pierreren 001
: station for Lunar maglevs
Station Maglev Pierreren 002
: station for Lunar maglevs
Station Maglev Pierreren 003 Steelworks 022WT : industry 
Maglev 003 Tunnel Pierreren 95 : tunnel for maglevs on Moon
Lunar Maglev 005 Curve 25° Pierreren
Lunar Maglev Portal Pierreren 001 (to receive and emit maglevs)
n° 27. Automatic door to close stations, tubes
n° 28. Tube 512 m long acting like an airlock with 2 doors (n° 27)

and click here to see my maglevs and my stations for maglev !

What else ? Tell me !



The first object I made for this new program is :

n° 1 :          Lunar Station Pierreren 01  
                        Station lunaire Pierreren 01   
                        Estacion lunar Pierreren 01
 
                        kuid2:427808:25753:1
















It is a spherical dome 50 meters high and 50 m in diameter. This allows the placement of buildings (in surveyor, you push them under the glass dome) and rails or any other object. For tracks, the dome will not interfere because it does not move when you place them.

n° 2 and 3 :
I then made ​​two kinds of straight tubes of 100 m to reach different domes, one with cement border and one without borders.


I decided to give them the same name with a different number :


Lunar Station Pierreren 02 and 03
Station lunaire Pierreren 02 et 03
Estacion lunar Pierreren 02 y 03

kuid2:427808:25755:1 and kuid2:427808:25756:1

n° 4 :


Then I made a curved tube with a large radius of bend to respect the reality.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lunar Station Pierreren 04
Station lunaire Pierreren 04
Estacion lunar Pierreren 04

kuid2:427808:25757:1 and kuid2:427808:25757:1

You see you can put a road or a track under the glass.


n° 5 :
 
Lunar Station Pierreren 05
Station lunaire Pierreren 05
Estacion lunar Pierreren 05


 
kuid2:427808:25758:1 and kuid2:427808:25758:1

 
















In fact, it is a "three domes" which is longer than a simple dome and allow to
put more objects under the glass.
you see that it is possible to place under the glass dome buildings high enough, a station with passengers (download AJS stations) and a TGV (see on my content list).
Under the glass tube (n° 4) at right we see catenaries. Why don't you download my catenaries ?



  
n° 6 : 

A
fter this "three domes", I thought that I had to give a bigger structure to put more objects inside, so I made a "five domes", named Pendedome :















So, you see the place to put objects is very great ! You can put all you want outside and use them as modern stations in our universe ! With n° 14, you will find the door, as I thought that we need a door to end the tubes or some station.

Lunar Station Pierreren 06
Station lunaire Pierreren 06

Estacion lunar Pierreren 06

kuid2:427808:25759:1 and kuid2:427808:25759:1


n° 7

After trying to enlarge dome by adding more of them together, I tought it will be better to make one of them with a longer size : at first I made one with 140 m length and 50 m width, but only 34 m high.

 















It is better to put inside long buildings and overall a lot of different stations, as they have long platforms.

The diameter of the doors is allways standard (13,5 m outside and 12,5 m inside with 64 sides), so you can make objects to run with these objects.

Lunar Station Pierreren 07
Station lunaire Pierreren 07
Estacion lunar Pierreren 07


kuid2:427808:25760:1 and kuid2:427808:25760:1

n° 8
The edge or border of the first 50 m glass dome seems to be insufficient, so I made the same dome with a larger edge, what I named precinct (I don't know why) :


















I hope you understand the dome is empty when you download it. Building are also to be downloaded elsewhere.
Lunar Station Pierreren 08 
Station lunaire Pierreren 08
Estacion lunar Pierreren 08

kuid2:427808:25761:1 and kuid2:427808:25761:1


n° 9

The large dome : 200 m in diameter, but still 50 m high ! And the new large precinct or edge or border or what you want !








You can see the two doors on each side : so you are able to put two tracts or two roads, I mean a road and a track crossing the dome. Don't forget that you can close any of the 4 doors with the n° 14.

There is a big place to put buildings, stations, different plants.

n° 22

Large spline tube strengthened with steel rings acting like a bridge
with a boulevard (highway) and traffic :

 


The tube strengthened with steel rings (28.84 m x 15 m high) has a visible internal glass and a boulevard (kuid: 52519:37030 to be loaded on TRS). The bridge is on objects/spline on surveyor. You can use it as a bridge, an elevated tube or a gradient.


Well today there are 33 objects !


Click here to see my maglevs !